Relatiebeheer & crm

Het is belangrijk om je relaties zo efficiënt mogelijk te beheren door contactpersonen, vestigingen, financiële instellingen en openingsuren toe te voegen. Je kan ook de historiek van je interacties raadplegen om zo een goed zicht te hebben op reeds gevoerde communicatie, gemaakte afspraken of overeengekomen taken. Er wordt steeds een onderscheid gemaakt tussen particulieren en bedrijven. Bij particulieren kan de elektronische identiteitskaart automatisch ingelezen worden. Bij bedrijven kan het btw-nummer automatisch opgevraagd worden via VIES, de zoekmachine van de Europese Commissie.

Productbeheer

Je beheert je productengamma zo optimaal mogelijk door ieder product te onderscheiden aan de hand van de gewenste code (EAN-code, leverancierscode of eigen interne code). Beschik je voor hetzelfde product over verschillende leveranciers? Dan kan je per leverancier met een verschillende code en prijs werken. Verder kan je ook gemakkelijke controleren welke taksen (Recupel, Sabam, Ecotax ...) er op welke producten moeten betaald worden en kunnen de artikels ook in productgroepen onderverdeeld worden.

Tijdregistratie

Om discussies met de klant te vermijden houd je best de gepresteerde werkuren bij. Dat kan zowel manueel als met een start-stopsysteem. De tijdregistratie kan steeds geraadpleegd worden in de vorm van een kalender of een lijst. De gepresteerde werkuren worden vervolgens automatisch gekoppeld aan een klantenfiche, werkbon, taak of project. Hiermee kan je dus enerzijds een factuur met een simpele muisklik opmaken en anderzijds de prestaties van je medewerkers beter opvolgen.

Facturatie

In een mum van tijd maak je een factuur op door de offerte, bestelbon, leveringsbon, werkbon of betaling te exporteren. Dat is zowel van toepassing op inkoop- als verkoopfacturen. De kers op de taart? Je kan je factuur opmaken volgens je eigen huisstijl. Er zijn ook een aantal koppelingen aanwezig: een koppeling met SDD (SEPA Direct Debit) waardoor domiciliëringen een fluitje van een cent worden, een koppeling met je webshop-applicatie waarbij online aankopen quasi onmiddellijk gefactureerd kunnen worden en een koppeling met je boekhoudpakket.

Planning

Je plant je taken en afspraken in een overzichtelijke agenda om het werk zo goed mogelijk te verdelen en het overzicht te bewaren. Planning is belangrijk, ongeacht de sector! Per slot van rekening maakt een goede planning het zeer eenvoudig om bij te sturen indien er onverwachte zaken tussenkomen. Daarom vormt het de basis voor een goede afloop van een project.

Voorraadbeheer

Het is van essentieel belang om je voorraad goed te beheren. Alleen zo zorg je voor een goed evenwicht tussen zo laag mogelijke voorraadkosten en voldoende voorraad. De voorraad van een artikel kan zowel manueel als automatisch gewijzigd worden. Het systeem geeft een automatische melding weer wanneer de minimumvoorraad bereikt wordt. Zo kan je tijdig bijbestellen en val je praktisch nooit zonder voorraad! Verder kan je steeds voorraadrapporteren trekken om fouten te beperken.